Krimpt de omvang van uw werkelijke maag als u minder eet?

Vinger, mouw, schouder, gewricht, elleboog, taille, mode, pols, nek, spier,

Je weg naar een kleinere taille eten is één ding, maar het eten van kleinere maaltijden kan je echt helpen om je maag kleiner te maken, zoals in het orgaan dat wortels, boerenkool en (als je geluk hebt)Cronuts​Sommigen zeggen dat het kan.

Hier is hoe de theorie gaat: eet minder, en je super rekbare maag zal krimpen, er zal minder voedsel in passen, en je zult niet langer hebben wat aanvoelt als een bodemloze put voor een buik.U zult gemakkelijker tanken, minder honger hebben tussen de maaltijden door, afvallen en de droom leven.

Tekst, rood, lijn, lettertype, karmijn, merk, afbeeldingen,

Het klinkt als een vrij goede deal (een beetje zoals een maagbypassoperatie minus de operatie) totdat je je realiseert hoe weinig je eigenlijk hoeft te eten om de theorie in praktijk te brengen. In een studie gepubliceerd in de American Journal of Clinical Nutrition , waren zwaarlijvige patiënten in staat om de omvang van hun maag in vier weken met 27 procent te verminderen door 600 calorieën per dag te eten, of ongeveer de helft van het minimum aantal calorieën dat volgens experts elke vrouw zou moeten eten terwijl ze probeert af te vallen. Um, ja, daarover ...

VERWANT: WTF Is maagzuigen en kan het buikvet bestrijden?

En zelfs als je een kleinere maag scoort en sneller vult, is het niet waarschijnlijk dat je de hele dag door minder honger zult voelen, zegt James J. Lee, M.D., een gastro-enteroloog bij het St. Joseph Hospital in Orange, Californië. Hij zegt dat dechemicaliën die verantwoordelijk zijn voor het beheersen van uw eetlust, waaronder leptine en ghreline, nemen feitelijk toe bij degenen die een ontberingsdieet volgen, of het soort dieet dat vermoedelijk een maag zou doen krimpen. Dat betekent dat je je misschien wel hongeriger voelt met een gekrompen buik, zegt hij.

Bovendien zijn de resultaten die u behaalt door uw dieet te halveren, bijna gegarandeerd averechts, zegt hij. “Slechts vijf tot tien procent van de mensen die ondergaanvasten diëtenhun gewichtsverlies op de lange termijn behouden ”, zegt Lee. De meesten krijgen alles terug wat ze verloren hebben - en nog wat.

VERWANT: Dit is hoeveel ik ben afgevallen na het drinken van 2 glazen water voor elke maaltijd gedurende 2 weken achter elkaar

Eindelijk, onderzoek in het tijdschrift Gastro-enterologie suggereert dat de magen van mensen met overgewicht en obesitas niet heel anders zijn dan de magen van mensen met een normaal gewicht. 'Maagomvang is niet de belangrijkste factor bij het afvallen', zegt Lee.

Zijn advies: in plaats van je anatomie te bestrijden, begin je die hongerregulerende hormonen voor je te laten werken door zowel vezels als eiwitten te eten, die verband houden met een toename van verzadigingsbevorderende peptiden en hormonen. Voorkomen dat je maag helemaal leeg raakt, kan ook voorkomen dat je te veel eet, zegt Lee. 'Door regelmatig kleine maaltijden te eten en elke nacht minstens zeven uur slaap te krijgen, kun je je hongergerelateerde chemicaliën onder controle houden', zegt hij. Wil je meer tips? Bekijk deze eens10 eenvoudige stappen om honger te verminderen en af ​​te vallen​

Alle gifs met dank aan giphy.com