'Ik ben een veganistische bodybuilder - dit is wat ik op een dag eet'

Het veganistische bodybuilderdieet van Natalie Matthews Natalie Matthews

De meeste mensen denken niet dat de termen 'veganistisch' en 'bodybuilding' in de verste verte verband houden. Hoe eet je tenslotte boerenkool en zoete aardappelen? Nou, misschien wil je je idee van bodybuilding heroverwegen.

Maak kennis met Natalie Matthews, een professionele bodybuilder die wordt aangedreven door tofu. Ze is ook een gecertificeerde veganistische chef-kok die graag mensen verrast door te onthullen dat ze haar gebeitelde pezen heeft bereikt door alleen eenplantaardig dieet​“Ik dacht:‘ Wat is een betere manier om het stereotype vegan zijn te doorbreken dan een wandelend reclamebord te zijn! ”, Zegt Natalie, 28, een drievoudige Naturally Fit Federation-bikiniprof die in Houston woont. (Zij is @fcutrecht op Instagram.) “Veel mensen geloven dat het onmogelijk is om spieren op te bouwen, sterk te zijn en gezond te zijn als veganist. Ik ben hier om je te laten zien dat het mogelijk is. '

Natalie is vegetariër sinds haar Puerto Ricaanse jeugd toen ze rond het vlees op haar bord at - moeilijk om te doen omdat de keuken van haar cultuur erg vleesgericht is. Ongeveer vijf jaar geleden liet ze de zuivelfabriek ook vallen om haar man te ondersteunen, wiens arts aanbeveelde melk en kaas op te geven om te zien of zijn sinussen verbeterden. “Ik merkte zo'n verschil. Mijn acne verdween en ik had zoveel energie en focus dat ik niet meer terug kon ”, zegt Natalie, die recepten plaatst en kookboeken verkoopt op haar site. Fit Vegan Chef ​'Ik ben in de beste vorm van mijn leven, niet ondanks, maar dankzij, de veganistische levensstijl. Er zijn veganistische atleten over de hele wereld die bloeien en domineren in alle verschillende sporten. '

Haar belangrijkste strategie is om ervoor te zorgen dat zekrijgt genoeg proteïne​Haar favoriete bronnen zijn onder meer tofu, tempeh, peulvruchten, linzen, eiwitpasta, groenteburgers en donkere bladgroenten. De beveelt aan dat een vrouw van 150 pond dagelijks 54 gram eiwit consumeert (en het wordt aanbevolen om max twee gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht ), maar tijdens haar trainingsseizoen verpakt Natalie het dubbele van 110 gram, en ze zorgt ervoor dat 80 procent van haar dieet uit heel voedsel bestaat. Zelfs buiten het seizoen eet ze veel. 'Een van mijn favoriete dingen als veganistische atleet is de enorme hoeveelheid voedsel die ik kan eten', zegt Natalie. “Plantaardig voedsel bevat relatief weinig calorieën, dus je kunt je maag vullen. Ik voel me altijd gezond, goed van brandstof voorzien en tevreden. '

onze vroeg haar om ons een kijkje te laten nemen in haar dagelijkse eetdagboek en haar favoriete recepten te bekijken. Hier is een typische eetdag voor Natalie:

ONTBIJT

Natalie begint elke ochtend met het drinken van een groot glas water en een kopje zwarte koffie gezoet met stevia. Ze traint graag 's morgens vroeg, dus haar go-to meal is een kom met haver en bessen, die vullend maar niet te zwaar zijn voordat ze begint met tillen. Als ze geen zin heeft in haver, maakt ze een eiwitsmoothiekom of eet ze zelfgemaakte fruit pompoen granola ​In het weekend is ze glutenvrij te vinden veganistische eiwitwafels , waaronder veganistisch eiwitpoeder, haver, vlasmeel en cacaobonen.

Verwant:5 eiwitrijke ontbijten die volledig veganistisch zijn

Bekijk dit bericht op Instagram

Een bericht gedeeld door Natalie Matthews IFBB PRO (@fitveganchef)

Lunch na de training

Na haar training is ze uitgehongerd en heeft ze een mix van eiwitten, koolhydraten en vetten nodig voor herstel. Ze maakt een monsterlijke macrokom door linzen of tofu toe te voegen aan een basis van rijst, aardappelen of pasta. Ze stapelt zich vervolgens op gestoomde groene groenten, groene salades, probiotica rauwe zuurkool en een eetlepel edelgistvlokken om een ​​kaasachtige smaak toe te voegen. Voor gezonde vetten besprenkelt ze tahin gemengd met citroensap of voegt pompoenpitten en avocado toe. 'Dit is een geweldige maaltijd om in te pakken en onderweg mee te nemen', zegt Matthews. 'Ik probeer elke kleur van de regenboog in die kom te eten.'

Halo Top heeft nu veganistische smaken:

Bekijk dit bericht op Instagram

Een bericht gedeeld door Natalie Matthews IFBB PRO (@fitveganchef)

Snack

Als ze honger krijgt terwijl ze e-mails beantwoordt, duikt ze in haar voorraad handtekeningen energiebeten ​Stel je voor: koekjesdeegballen gemaakt van dadels, haver, veganistisch eiwitpoeder en pindakaas. Andere standbys zijn hummus met pitabroodje of zelfgemaakte chocoladepindakaas ​(Probeer ditbiologisch pindakaas proteïnepoedervan de onze Kledingwinkel.)

Bekijk dit bericht op Instagram

Een bericht gedeeld door Natalie Matthews IFBB PRO (@fitveganchef)

Avondeten

Voor het avondeten mixt ze een partij van haar beroemde (niet-gefrituurde) veganistische gebakken rijst dat is gemaakt met tofu, rijst, gestoomde groenten, knoflook en de ontstekingsremmende kurkuma. Ze zal haar zoetekauw bevredigen met een probioticumkombucha​

'Het voelt goed om te weten dat ik mijn gezondheid en het milieu help en medelevend ben voor dieren', zegt Matthews. 'Dit is een goed moment om veganistisch te zijn, want je kunt naar elke supermarkt of restaurant gaan en veganistische opties vinden.'

Verwant:5 veganistische diners met zoveel proteïne als een kipfilet

Deze inhoud is geïmporteerd van Instagram. Mogelijk kunt u dezelfde inhoud in een andere indeling vinden, of kunt u meer informatie vinden op hun website.
Bekijk dit bericht op Instagram

Een bericht gedeeld door Natalie Matthews IFBB PRO (@fitveganchef)

Deze inhoud is gemaakt en onderhouden door een derde partij en op deze pagina geïmporteerd om gebruikers te helpen hun e-mailadressen op te geven. Mogelijk vindt u meer informatie over deze en soortgelijke inhoud op piano.io