Deze Carb is een game-wisselaar voor gewichtsverlies

koolhydraten voor gewichtsverlies Shutterstocki

Dit artikel is geschreven door Jenny Sugar en verstrekt door onze partners op PopSugar

Natuurlijk heb je gehoord van rijst en gerst. Zelfs quinoa en gierst maken deel uit van je gezonde eetwoordenschat. Maar farro? Dat is een korrel die niet veel in de schijnwerpers staat, maar dat zou wel moeten. Hoewel dit graan niet glutenvrij is, is de nootachtige koolhydraten nog steeds een gezonde volkorenoptie voor mensen zonder coeliakie die willen afvallen. Dit is waarom.

Het is gevuld met vezels
Farro is hoger in vezels dan veel andere volle granen. In feite heeft het tweemaal zoveel als in quinoa en driemaal zoveel vezels in rijst. Als u voldoende vezels binnenkrijgt - minimaal 25 gram per dag - blijft u regelmatig, verlaagt u het risico op borstkanker en krijgt u langer het 'ik ben vol'-gevoel. En als u zich tevreden voelt, zult u minder snel naar meer voedsel grijpen. Dat is geweldig nieuws als u op uw gewicht let. Gebruik farro in soepen, salades en roerbakgerechten, zoals deze ahorn-komijn tofu met farro



VERWANT: Breng deze 3 veranderingen aan, verbrand meer calorieën

Het zit boordevol proteïne
Deze koolhydraten zijn ook een geweldige bron van honger-verzadigende, spieropbouwende, energie-ondersteunende eiwitten. Het biedt zeven gram per droge portie van een kwart kopje van het graan. Dat is meer dan gerst, gierst, haver, quinoa en bruine rijst. Als u maaltijden met veel eiwitten eet, voelt u zich gedurende langere tijd voller, wat zich vertaalt in minder dagelijkse calorieën. Een ander punt voor gewichtsverlies!

Het zit boordevol voedingsstoffen
Als je op zoek bent naar plantaardig voedsel om je ijzerinname te verhogen, eet dan wat farro. Een portie biedt 10 procent van uw aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Het is ook rijk aan B-vitamines en magnesium, wat kan helpen bij het bestrijden van menstruatiepijn , depressie en slapeloosheid.

VERWANT: Als u wilt afvallen, moet u hiervan meer eten

Het is moeilijk af te breken
Het consumeren van voedingsmiddelen die rijk zijn aan complexe koolhydraten, zoals farro, kan je helpen af ​​te vallen, omdat het langer duurt om ze te verteren dan eenvoudige koolhydraten. Complexe koolhydraten stabiliseren ook je bloedsuikerspiegels, zodat je niet die energiedaling ervaart waardoor je naar frisdrank of snoep gaat verlangen.