9 gezonde opties bij Chipotle, volgens voedingsdeskundigen

Schotel, Voedsel, Keuken, Koreaanse taco, Taco, Ingrediënt, Tostada, Produceren, Hoofdvoedsel, Vegetarisch eten, Chipotle

Steek je hand op als je ooit een Chipotle-restaurant hebt verlaten terwijl je je broek losknoopt. * Heft de hand schaapachtig op. * Terwijl de Tex Mex-geïnspireerde Fast food chain stelt je in staat om je bestellingen aan te passen en de producten en magere eiwitten op te stapelen, het is gemakkelijk om een ​​beetje te queso en guac blij te worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Deze heerlijke door voedingsdeskundigen goedgekeurde gezonde opties bij Chipotle zullen je opvullen zonder de coma na de maaltijd.

1 Fajita groenten Chipotle

Paprika en rode ui boordevol voedingsstoffen maken van de fajita-groenten een gezonde en heerlijke manier om aan je groenten te komen. Hoewel ze licht in olie zijn gebakken, is het een van de goede soorten, volgens Kelli McGrane, RD voor Verlies Het! ​'Zonnebloemolie bevat weinig verzadigd vet en veel meervoudig onverzadigde vetten', zegt ze. 'Het is ook rijk aan vitamine E, dat antioxiderende eigenschappen heeft. ''

Voor portie : 20 calorieën, 0 g vet (0 g verzadigd vet), 5 g koolhydraten, 2 g suiker, 25 mg natrium, 2 g vezels, 0 g eiwit

twee Veganistische kom Chipotle

Chipotle biedt een perfect uitgebalanceerde en veganistische maaltijd gemaakt met bruine rijst, bonen, sofritas (een pittige geraspte tofu gemengd met kruiden) en een gezonde portie groenten. “Door elke week een paar maaltijden op te nemen die gebruiken plantaardig eiwitten, je kunt hart-gezonde vezels en antioxidanten krijgen ”, zegt McGrane. Een veganistisch of zelfs flexitarisch dieet kan ook het risico op chronische ziekten verminderen, voegt ze eraan toe.

Voor portie : 600 calorieën, 19 g vet (2,5 g verzadigd vet), 88 g koolhydraten, 12 g suiker, 1.840 mg natrium, 17 g vezels, 23 g eiwit

3 Paleo Bowl Chipotle

Deze no-BS-kom zit boordevol spieropbouwende barbacoa (versnipperd rundvlees gekruid met chipotle-chili) en met vezels gevulde groenten. En je hoeft niet streng te zijnpaleodieet om er ook van te genieten. 'Een paar keer per week vasthouden aan het paleodieet zou kunnen helpen om meer volledig voedsel aan te moedigen en overdreven bewerkte voedingsmiddelen te beperken, zoals voorverpakte desserts, chips en frisdrank', zegt McGrane.

Voor portie : 445 calorieën, 29 g vet (6 g verzadigd vet), 21 g koolhydraten, 3 g suiker, 1,1315 mg natrium, 9 g vezels, 28 g eiwit

4 Guacamole Voedsel, Ingrediënt, Kruiderij, Keuken, Chutney, Guacamole, Produceren, Vegetarisch eten, Pesto, Recept, Chipotle

Ik weet dat het extra is, maar deze groene goedheid is het absoluut waard. Boordevol gezonde enkelvoudig onverzadigde vetten en vezels uit avocado's , het is een geweldige optie voor een niet-verwerkte, natriumvrije smaak. '[Het is] ook een goede bron van verschillende vitamines en mineralen, waaronder vitamine K, foliumzuur, vitamine C, verschillende B-vitamines en vitamine E.' Ze voegt eraan toe dat veel mensen niet weten dat een portie avocado meer bevat kalium dan een banaan.

Voor portie : 230 calorieën, 22 g vet (3,5 g verzadigd vet), 8 g koolhydraten, 1 g suiker, 370 mg natrium, 6 g vezels, 2 g eiwit

5 Whole30 slakom Voedsel, Ingrediënt, Bladgroente, Salade, Groente, Keuken, Tuinsalade, Produceren, Recept, Vaatwerk, Chipotle

Iedereen die het Whole30-dieet volgt, weet hoe frustrerend het is om een ​​maaltijd te vinden - laat staan ​​een Fast food gerecht: dat is vrij van ingrediënten zoals zuivelproducten, granen, toegevoegde suikers en alcohol. 'Het belangrijkste voordeel van het Whole30-dieet is het elimineren van overdreven bewerkte voedingsmiddelen en de focus op hele voedselbronnen', zegt McGrane. 'Het kan voor sommige mensen een nuttige manier zijn om hun smaakpapillen aan te passen en te experimenteren met nieuwe voedingsmiddelen of recepten met hele ingrediënten. ' Deze kom bevat carnitas, sla, fajita-groenten, verse salsa en guac voor een verzadigende maaltijd.

Voor portie : 495 calorieën, 34 g vet (10,5 g verzadigd vet), 19 g koolhydraten, 5 g suiker, 1525 mg natrium, 9 g vezels, 27 g eiwit

6 Keto Saladeschaal Schotel, Ingrediënt, Groente, Salade, Salade, Keuken, Bladgroente, Caesarsalade, Schotel, Spinaziesalade, Chipotle

Geniet van deze vegetarische salade (met keto-goedgekeurde en zeer noodzakelijke Monterrey Jack-kaas) is een geweldige manier om op het goede spoor te blijven met de ketogeen dieet ​'De Chipotle keto-salade is gemaakt om specifiek te passen bij de macronutriëntenverdeling voor een keto-dieet, waardoor het giswerk uit de vergelijking wordt gehaald', zegt McGrane. 'Het bevat veel vet, vezels en eiwitten, terwijl het erg laag is in koolhydraten en suiker.' Ze merkt echter op dat één portie meer dan de helft van uw aanbevolen dagelijkse natriumlimiet bevat, dus zorg ervoor dat u de rest van uw dagelijkse maaltijden dienovereenkomstig plant.

Voor portie : 590 calorieën, 42 g vet (15,5 g verzadigd vet), 15 g koolhydraten, 2 g suiker, 1515 mg natrium, 8 g vezels, 32 g eiwit

7 Kid's Cheese Quesadilla Voedsel, Ingrediënt, Keuken, Schotel, Maaltijd, kant-en-klaar, Dip, Opbrengst, Snack, Chipotle

Doe net alsof je iets voor je kind bestelt en profiteer van heerlijke comfortvoedsel dat perfect is geportioneerd. 'Bestellen van het kindermenu bij Chipotle is niet alleen een geweldige manier om de portiegroottes onder controle te houden, maar het kan je ook geld besparen', zegt McGrane. Omdat de calorieën in de kaas en tortilla alleen zo laag zijn (190!), Kun je ingrediënten zoals kip en zwarte bonen toevoegen voor extra vullende eiwitten. Deze maaltijd wordt ook geleverd met een kleinere kant frites dan een standaardmaaltijd, evenals een kant van fruit voor extra vitamines en antioxidanten.

Voor portie : 315 calorieën, 12,5 g vet (5,5 g verzadigd vet), 30 g koolhydraten, 1 g suiker, 550 mg natrium, 6 g vezels, 18 g eiwit

8 Verse Tomatensalsa Voedsel, Opbrengst, Groente, Servies, Recept, Kom, Salade, Schotel, Alpenaardbei, Fruit, Chipotle

Voeg salsa zeker toe aan je taco, salade,Burrito, of kom. Volgens McGrane is salsa een geweldige caloriearme manier om een ​​serieuze smaak aan je maaltijd toe te voegen. Deze versie maakt gebruik van vers gesneden groenten zoals tomaat, jalapeño, rode ui en koriander voor een extra dosis vitamines.

Voor portie : 25 calorieën, 0 g vet (0 g verzadigd vet), 4 g koolhydraten, 1 g suiker, 50 mg natrium, 0 g vezels, 0 g eiwit

9 Vegetarische kom Schotel, Voedsel, Keuken, Groente, Ingrediënt, Vegetarisch eten, Produceren, Salade, Peulvruchten, Veganistische voeding, Chipotle

Deze vegetarische kom bevat bruine rijst, pinto bonen, een boot vol groenten (dat komt neer op bijna een dag aan vezel ), guacamole, maïssalsa en zure room. 'Zure room is een goede bron van calcium, wat essentieel is voor de gezondheid van botten en hart', zegt McGrane. 'Het is ook een goede bron van fosfor, een ander belangrijk mineraal voor de gezondheid van de botten.'

Voor portie : 805 calorieën, 40 g vet (11,5 g verzadigd vet), 92 g koolhydraten, 11 g suiker, 1.830 mg natrium, 21 g vezels, 20 g eiwit