5 voordelen van een trapklimmer die u zullen doen nadenken over uw normale cardioroutine

jonge vrouw uitoefenen op stap machine in fitness gym Westend61Getty-afbeeldingen

TBH, trap klimmers zijn niet de meest sexy fitnessapparatuur die momenteel wordt aangeboden; ze zijn enigszins overschaduwd door flitsende cardio-apparaten met een groter aantal toeters en bellenopvouwbare loopbanden​ roeiers , en hometrainers

Maar als het gaat om hun gezondheids- en fitnessvoordelen, mogen deze OG-machines niet over het hoofd worden gezien. Hoewel traplopen misschien het meest bekend staat om zijn voordelen voor het vormgeven van de buit, is het eigenlijk een betere krachttraining voor het hele lichaam dan je je misschien zou voorstellen. Bovendien is het een A-plus-vorm vancardio training, waardoor u in minder tijd meer kunt doen voor uw hartgezondheid dan bij andere vormen van lichaamsbeweging.

Om vergelijkbare redenen is traplopen ook een solide manier om te werken aan doelstellingen voor gewichtsverlies. Oh, en de oefening kan je ook een betere algehele atleet maken. Als u geen toegang heeft tot een sportschool - of een ruimte thuis voor uzelf - kunnen de voordelen van het gebruik van een goede trapklimmer ook worden benaderd (en in sommige opzichten zelfs verbeterd!) Door simpelweg IRL te beklimmen, wat betekent dat je het zonder uitrusting kunt stellen - sexy of niet - wanneer dat nodig is, zonder te beknibbelen op resultaten.



Nog niet overtuigd? Blijf lezen om vijf specifieke gezondheids- en fitnessvoordelen te ontdekken die u kunt behalen door uw volgende training stap voor stap (omhoog) te doen.

1 Traplopen verlicht uw onderlichaam op de juiste plaatsen.

'Je kunt door een [groot] bewegingsbereik van de heup en knie werken, wat zowel je bilspieren als de quadriceps en hamstrings ten goede kan komen', zegt Heather Milton, CSCS, een inspanningsfysioloog bij NYU Langone's Sportprestatiecentrum

twee Traplopen betrekt ook uw kernspieren als een gek.

Hoewel traplopen bekend staat om zijn buit, werkt de activiteit niet alleen het onderlichaam. Zolang je rechtop blijft en je armen niet gebruikt om je te ondersteunen door je vast te houden aan leuningen, zegt Milton dat je kern moet aangrijpen om je gestabiliseerd te houden.

3 Het is een supergoede cardiovasculaire training.

Het is zelfs een van de beste low-impact cardio-oefeningen buiten. Sommige studies laat zien dat traplopen uw VO2 Max , of het zuurstofvolume dat uw lichaam tijdens het sporten kan gebruiken.

Dat gezegd hebbende, er zijn significante verschillen tussen de gezondheidsvoordelen voor het hart van een trapklimmer en die van een Stairmaster a.k.a. stepmill waar de trap daadwerkelijk beweegt en je continu klimt, zegt Milton. 'De voordelen van de [stepmill] zijn veel groter dan die van de trapklimmer, waarbij je de hele tijd met je voeten op hetzelfde pedaal blijft staan ​​en je benen gewoon omhoog tilt en tegen het pedaal drukt', zegt ze. 'De [stepmill] lijkt meer op het beklimmen van een echte trap ... dit vereist het grootste deel van je heup- en beenspieren, en zorgt dus voor een snellere hartslag.'

4 Het is gemakkelijk voor de gewrichten.

In vergelijking met andere cardio-oefeningen zoals hardlopen, HIIT of sprongtraining, wordt traplopen beschouwd als relatief weinig impact. Dit betekent dat het niet zo veel kracht uitoefent op uw enkels, knieën en heupen, waardoor ze in de loop van de tijd gezond kunnen blijven. Dit betekent ook dat het een geweldige optie kan zijn voor mensen die ouder zijn of herstellen van een blessure.

5 Het komt ook uw botten ten goede.

Hoewel traplopen weinig impact heeft, zegt Milton, is het nog steeds een oefening die het gewicht draagt ​​(in tegenstelling tot bijvoorbeeld zwemmen ), wat betekent dat u profiteert van het ondersteunen van een gezonde botdichtheid. Met andere woorden, traplopen kan ervoor zorgen dat uw botten sterk blijven zonder een buitensporige hoeveelheid druk uit te oefenen op hen, uw gewrichten of uw bindweefsel.