14 manieren om je een beetje gelukkiger te voelen in 30 seconden of minder

vrouw beoefenen van yoga LightFieldStudiosGetty-afbeeldingen

Letterlijk iedereen (tenzij je een Disney-prinses bent of zoiets) heeft er minstens één gehad die dagen. Weet je, als je gewoon wakker wordt in een slecht humeur, en je bent boos op elke politicus, de helft van je Instagram-feed en zelfs je moeder. Als je wanhopig op zoek bent naar iets om je op te vrolijken (en kattenvideo's snijden het gewoon niet), kunnen deze vluggertje-stemmingsboosters de dingen misschien wat minder sh * tty maken.

Bekijk galerij 14Foto's Ei, gezichtsuitdrukking, ei, glimlach, voedsel, emoticon, Getty-afbeeldingen 1van 14Lach meer (op je eigen voorwaarden)

Oké, ja, het is supervervelend als een willekeurige vreemdeling je gemeen overvallen op straat ziet en je zegt te glimlachen.

Maar af en toe glimlachen naar een vreemde (niet de irritante persoon hierboven - denk: een schattige oma) is in principe wetenschappelijk gegarandeerd dat je je gelukkiger voelt, zegt Christine Carter, Ph.D., auteur van The Sweet Spot: hoe u uw groove thuis en op het werk kunt vinden en een senior fellow aan de University of California, Berkeley's Greater Good Science Center.

'Hoe meer we ons verbonden voelen met de mensen om ons heen, hoe veiliger en meer ontspannen we ons voelen, en dat opent de mogelijkheid dat we gelukkig zullen zijn', zegt ze.

Leiband, Gras, Canidae, Hondenuitlaat, Hond, Gezelschapshond, Hondenras, Lopen, Gazon, Grasfamilie, Getty-afbeeldingen tweevan 14Gaan wandelen

“Door te bewegen krijg je endorfine. Endorfines maken je gelukkig, 'zei Elle Woods beroemd. Maar je hoeft geen uur in de sportschool door te brengen om de mentale beloning van fysieke activiteit te krijgen, zegt Jessica Griffin, Ph.D., universitair hoofddocent psychiatrie en kindergeneeskunde aan de University of Massachusetts Medical School. 'Mensen die regelmatig sporten, zijn over het algemeen minder emotioneel reactief, maar als je boos bent, kun je het ook gewoon weglopen', zegt ze. 'Je hoeft niet rond te sprinten; je hebt gewoon een soort fysieke release nodig. '

Mediteren, zen beoefening. Jonge vrouw die yoga doet. KhosrorkGetty-afbeeldingen 3van 14Sta rechtop

Controleer je houding terwijl je aan het wandelen bent. EEN studie gepubliceerd in de Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry volgde twee groepen mensen: degenen die met een goede houding naar binnen liepen en degenen die met een onderuitgang liepen. Hoe vrolijker (oftewel meer rechtop) hun wandeling, hoe positiever de herinneringen van de deelnemers aan de ervaring waren. 'Let op je houding', zegt Carter. 'Rechtop zitten leidt tot meer zelfvertrouwen - dat is een positieve emotie, een vorm van geluk.'

Hoge Hoekmening Van Slimme Telefoon Op Tafel Thamrongpat Theerathammakorn / EyeEmGetty-afbeeldingen 4van 14Bel je BFF

Heb je een 'persoon' - je weet wel, de Cristina Yang voor je Meredith Gray? Het is tijd om hem of haar te bellen. Praten met iemand die je vertrouwt en je frustraties uiten is een gemakkelijke manier om je beter te voelen, zegt Griffin. Of neem even de tijd om een ​​informeel gesprek te beginnen met een vreemde. 'Als je koffie drinkt en je praat met een barista, voel je je waarschijnlijk gelukkiger als je weggaat dan als je dat niet deed', zegt Carter. Bonus: de joybooster werkt ook voor de barista.

Handen die ons dollars uit de portemonnee op straat halen lzfGetty-afbeeldingen 5van 14Doneer aan een goed doel

Het is geen geheim dat als u zich inzet voor een doel waarin u gelooft, u zich meer vervuld en vreugdevoller voelt. Maar je hebt die tijdsbesteding niet altijd nodig om de voordelen te plukken. Gewoon geld uitgeven aan iemand anders - of zeg maar, je favoriete liefdadigheidsinstelling - kan volgens een kleinigheid je geluk een boost gevenstudievan Nature Communications. Het duurt maar een paar seconden om op die virtuele uitcheckknop te drukken.

Groen, Gras, Gazon, Schoeisel, Been, Schoen, Plant, Bodem, Games, Spelen, Getty-afbeeldingen 6van 14Doe een (kleine) goede daad

'Elke kleine vriendelijke daad heeft de neiging om ons geluk behoorlijk dramatisch te vergroten', zegt Carter. Dus voer iemands meter in, of betaal de tol of de rekening van de coffeeshop van de persoon achter je. 'De theorie waarom deze handelingen ons gelukkiger maken, is omdat het ons uit onze strakke, bezorgde focus op onszelf trekt', zegt ze.

Prestaties, vermaak, rockconcert, uitvoerende kunsten, concert, gebeurtenis, paars, openbare gebeurtenis, licht, violet, Getty-afbeeldingen 7van 14Koop concertkaartjes

Ze zeggen dat met geld geen geluk kan worden gekocht, maar soms wel. Onderzoek van de San Francisco State University laat zien dat het uitgeven van geld aan ervaringen - zoals concertkaartjes of een honkbalwedstrijd - grote voldoening oplevert, vooral omdat het ons helpt ons meer sociaal verbonden te voelen. Uitgaven aan materiële bezittingen heeft echter niet hetzelfde effect, want dat geeft je geen blijvende herinnering aan de gelegenheid. Vertaling: Ticketmaster.com, hier kom ik!

Geel, Tekst, Vinger, Post-it-notitie, Hand, Lettertype, Duim, Getty-afbeeldingen 8van 14Zeg bedankt

'Mensen die dankbaarheid oefenen - denkend aan de goede dingen die je zijn overkomen of die je waardeert in je leven - [zijn] enthousiaster en geïnteresseerd in de wereld om hen heen', zegt Carter. 'Ze zijn eerder vriendelijk en behulpzaam voor andere mensen.' Voor een instant glansmiddel, raadt ze aan om aan iets (of iemand) te denken waar je dankbaar voor bent. Het geeft je een groter perspectief op geluk.

Hond, Zoogdier, Gewervelde, Canidae, Hondenras, Carnivoor, Snuit, Bracco italiano, Sportgroep, Oor, Getty-afbeeldingen 9van 14Zoek een puppy - stat

'Aanraking is de manier waarop mensen liefde en mededogen het gemakkelijkst overbrengen', zegt Carter. 'Iemand knuffelen maakt ons klaar voor een snelle klap van zorg - die positieve emoties die samenhangen met gevoelens van warmte jegens een andere persoon.' En er zijn aanwijzingen dat langere knuffels de neiging hebben om feel-good oxytocine vrij te geven, dus leg iemand een leuke en gezellige knuffel aan.

Griffin zegt dat zelfs het vasthouden van handen de klus kan klaren, net als een lief klein sesh met een huisdier. Kunt u een persoon of een puppy niet vinden? Griffin zegt dat een zware deken ook zou kunnen werken. Ga liggen, gooi het op je, en je zou meteen die rust moeten krijgen.

Hemel, Natuur, Water, Wolk, Reflectie, Atmosferisch fenomeen, Horizon, Zonsopgang, Zonsondergang, Ochtend, Getty-afbeeldingen 10van 14Herinner jezelf eraan: 'Dit is tijdelijk.'

Die zin zou permanent in je geheugen moeten worden gegrift, zegt Griffin. Door dit voor jezelf op te zeggen - hoe groot of klein je probleem ook is of wat je in een slecht humeur heeft geduwd - zul je je beter gaan voelen. “Dit kan handig zijn, omdat het zullen beter worden, ”zegt Griffin.

Vinger, hand, nagel, accessoire voor schrijfinstrumenten, schrijven, papier, duim, kantoorbenodigdheden, Getty-afbeeldingen elfvan 14Ga je gang en word braaksel

Voel je vrij om weg te luchten - op papier, zegt Griffin. 'Je zult wat duidelijkheid krijgen en je in korte tijd beter voelen', zegt ze. Hetzelfde geldt voor degenen die een probleem proberen op te lossen. 'Schrijf alle oplossingen op en kies er een uit', zegt ze.

Mouw, Zittend, Sieraden, Comfort, Elleboog, Gordijn, Jheri-krul, Ketting, Breien, Ringlet, Getty-afbeeldingen 12van 14Download de Headspace-app

Mediteren is niet alleen om stress te verminderen, maar ook om je humeur te verbeteren. Griffin stelt voor om aan te sluiten op een app zoals Headspace voor een snelle geleide meditatie als je down bent. Zelfs slechts 10 minuten mindfulness kan je al weer een goed gevoel geven. Plus, hoe meer je oefent, hoe beter je wordt en hoe beter je je voelt.

Haar, Wit, Foto, Schoonheid, Huid, Straatmode, Schouder, Kapsel, Momentopname, Mode, Getty-afbeeldingen 13van 14Haal diep adem (of twee, of vijf)

Probeer een ademhalingsoefening om jezelf te kalmeren, stelt Chiti Parikh, MD, mededirecteur van het Integrative Health and Wellbeing-programma bij Weill Cornell Medicine en New York Presbyterian. een paar seconden en adem dan uit door de neus ”, zegt ze. 'Je wilt vier tellen inademen, twee tellen vasthouden en dan zeven tellen uitademen.'

Haar, Koptelefoons, Audioapparatuur, Kapsel, Schoonheid, Huid, Glimlach, Gadget, Technologie, Zingen, Getty-afbeeldingen 14van 14Zet Spotify aan.

Druk op spelen op de nieuwe NAAR Ster is geboren soundtrack , en geef jezelf dan toestemming om uit je dak te gaan. Parikh en Griffin stellen allebei voor om naar muziek te luisteren als je een stemmingsverhoger nodig hebt.

De volgendeWat 29 beroemdheden doen om zich voor te bereiden op de rode loper Celia Shatzman is een schrijver uit Brooklyn die verhalen heeft geschreven over onderwerpen variërend van mode tot reizen tot beroemdheden, entertainment, schoonheid, financiën, gezondheid en fitness.